Zlé bannery

Zlé bannery

Bannery sú základom každej affiliate kampane. To je pravda, no ako naznačil Michal Majgot z Affilak.cz, možno bannery nie sú tou najlepšou cestou. Ako teda ďalej?

Už viackrát sme u nás písali, že je dobré vydať sa inou, ako „bannerovou“ cestou. Affiliate je o kreativite a túžbe zvýšiť zisky online projektov, či dokonca budovať projekty pre affiliate kampane. Môžete skúsiť kampaňové minisites, nastaviť analytiku pre thank you pages, nevyužitý automatický či direct mailing. Využite aj silu svojej domény. Možností je veľa.

Najhoršie, čo môžete v affiliate kampani urobiť, je bez premýšľania nasadiť bannery a potom skonštatovať, že to nefunguje.

Nebuďte leniví!

Affiliate kampane sú dlhodobá vec. Skúšajte sa s nimi hrať! Prečo sú bannery zlé? Lebo sa v 99 % zle používajú. Umiestňujú sa na pozície, kde už návštevník zablúdi pohľadom len obcaš nezablúdi pohľadom nikdy. Ako aspoň kúsok správne umiestniť bannery nájdete v našom článku, kde sa tomu venujeme.

Nezastávam radikálny názor, že bannery treba proste vypnúť. To nie. Bannery sú a budú základom affiliate kampane, no je nutné ich urobiť poriadne. Vybrať len efektívne a tie umiestniť. Pravdou je však aj to, že na rôznych portáloch majú tie isté bannery inú click-rate. CTR sa dá zovšeobecniť, no to nie je vždy ideálne a správne. To, čo niekde funguje, inde nemusí a naopak.

Ako teda na to, ak chcem používať bannery?

Ak sú pri kampani bannery, treba ich skúsiť. Na pár dní. Ak bude počet klikov malý, treba sa zamyslieť. Áno, sledujeme primárne kliky a nie predaje. Tie prichádzajú často neskôr, nie hneď v prvé dni. Ak by ste neboli spokojný s výsledkami a skúsili ste viaceré umiestnenia, ideálne je urobiť si vlastné bannery a tie testovať. Skúste pridať vlastné call to action, vyberte sortiment, ktorý zaujíma vašich čitateľov. Skúste vypichnúť poštovné zadarmo, akcie, „zľavy na tento deň“ a pod.

Skúste sa opýtať sami seba: „Na čo by som klikol, ak by bolo v bannere pre túto kampaň?“.

Inzerent (majiteľ kampane) nie vždy má čas vytvárať dočasné sady bannerov, nasadzovať ich do systému. Chcete zarobiť viac? Nenechajte všetko na iných! Chopte sa šance samostatne! Áno, je ľahké skonštatovať, že „kampaň má zlé bannery“. Umiestnili ste ich správne? Vybrali ste správnu kampaň? Nemali ste náhodou proste vybraný zlý banner? Skúšajte! Testujte!

Bannery nie sú zlé, sú len nepochopené

„Smrť bannerom!“ – čakáme, kedy sa začnú po uliciach objavovať takéto transparenty. Skôr ako ich zavrhneme, skúsme sa zamyslieť, či aj my pre nich nevieme niečo spraviť. U nás v affiliate sieti sa snažíme ponúkať dobré a výkonné bannery, no nie vždy má inzerent budget na optimalizáciu bannerov, testovanie a tvorbu stále nových sád. Preto je dobré, ak sa sám publisher zamyslí a investuje kúsok času do tvorby vlastného, custom banneru, ktorý bude mať niekoľkonásobne vyššie konverzie.

Bannery nie sú zlo. Zlo sú neefektívne bannery, na ktoré nikto nekliká a už vôbec nikto nenakupuje. No je to naozaj len ich chyba?

Jedna ukážka na záver

Bannery kampane nie sú zlé, no vlastný banner, resp. reklamná plocha, bude mať vyššiu úspešnosť.

zkazka_vlastne_bannery

 

Zlé bannery
5 z 2

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?