Vplyv počasia na počet konverzií v affiliate kampaniach

Vplyv počasia na počet konverzií v affiliate kampaniach

Tak, oteplilo sa a znova sa začína riešiť to, prečo sa znížil konverzný pomer a aj celkovo počet konverzií. Tak, tu máme pár vysvetlení 🙂

  1. Keď je pekne, je dramaticky menej ľudí online. Malý prieskum o tom urobila aj agentúra weatherunlocked.com a pekný článok je aj „Ako vplýva počasie na e-commerce?“ na PricemaniaAcademy. Proste keď je pekné počasie, ľudia idú von. Celkovo toľko nenakupujú a nie sú online. Rozdiel môže byť až 30-40% podľa segmentu.
  2. Pri škaredom počasí, človek sedí doma a má čas si kúpu „premyslieť“ a urobiť nákupné rozhodnutie. Keď je pekne obrazne si to „nemá kedy premyslieť“ a teda padá konverzný pomer. Odloží to na neskôr.
  3. Nie je to len o affile, ale celom e-commerce a celom online. Proste sa menej surfuje online, keď je pekne 🙂

Prečo nedáme nejaký sexy graf zo siete?

Nezvyknem si „ohýbať“ výsledky, aby to bolo sexy. Prečo nemôžem použiť dáta z minulého roka alebo použiť jeden týždeň keď je pekne a druhý keď je škaredo?

  • Počasie môže byť len jeden z faktorov (akcie, offline reklama, Google trends …)
  • Porovnanie jedného a druhého roka je irelevatné, lebo kondícia kampaní ako celku a aj jednotlivých kampaní bola tento a minulý rok iná
  • Tak isto môže byť výkyv spôsobený krátkodobým používaním/nepoužívaním kampaní zo strany publisherov

Preto neviem použiť dáta zo siete. Je to iné, ako keď robí štatistiku nejaký content portál, alebo eshop. Tam sú zdroje trafficu relatívne stabilné. Tu môže výkyv spôsobiť dokonca aj jeden publisher (odoslanie dobrého mailingu a podobne)

Aj keď predsa, hodím jeden graf. Je to z konkrétnej kampane, kde vidno pokles. Nie je to sezónna kampaň.

Vplyv počasia na počet konverzií v affiliate kampaniach
5 z 3

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

  • Vladimir Nahalka

    A čo dni v týždni? Je najmenej konverzí v piatok? Keď idú všetci chlastať?

    • weblok

      je to tak, piatkové a sobotné chlastačky neprajú konverziám, zato nedeľné vytriezvenie už áno

    • polgari

      najmenej je stale v sobotu a najviac pondelok. Dlhodobo.

  • Michal Litvanyi

    tak z toho vypliva, ze affialiate treba zacat riesit v severskych krajinach, pripadne v UK 🙂

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?