V júli 2017 sa uskutočnila medzi publishermi anketa, ktorá jasne ukázala lepšiu pozíciu lokálnych affiliate sietí v porovnaní s globálnymi hráčmi.
Anketa prebiehala online a zúčastnilo sa jej
252 slovenských a českých publisherov. Propagovaná bola cez Twitter, LinkedIn, Google+, cez záujmové skupiny na Facebooku a tiež newslettere. Celkovo publisheri odpovedali na 6 otázok, z ktorých 4 boli priamo predmetom výskumu. Anketa bola distribuovaná maximom možných kanálov. Ako vyzerala anketa, sa môžete pozrieť
v článku.
Viac ako
polovica respondentov sa dá považovať za
aktívnych publisherov, ktorí majú minimálne 1 konverziu týždenne.
34% má dokonca minimálne jednu konverziu za deň. Pri porovnaní rôznych cieľových skupín sa dáta líšili len minimálne. Dáta a grafy preto vychádzajú z celkových výsledkov.
Publisherom sa lepšie komunikuje s lokálnou sieťou
Prvá otázka jasne ukazuje dominanciu lokálnych sietí pri komunikácii s publishermi. A to sa týka ako začiatočníkov, tak pokročilých publisherov. Žiaľ, globálne siete často poskytujú len technické riešenie a komunikácia je pre nich sekundárna – nemajú na ňu toľko priestoru.
Lokálne siete im poskytujú lepší support, čo vyjadrilo až
65% zo zúčastnených publisherov.
Vyplácanie je podobné
Pri vyplácaní to nebolo až tak jednoznačné. 40% zúčastnených vníma istoty pri vyplácaní provízií rovnako v lokálnych aj globálnych sieťach.
49% cíti väčšiu istotu pri
lokálnej sieti.
Publisheri majú radšej lokálne siete
Tak isto v rámci
stability sú
lokálne siete na tom
lepšie. Dôvodom je práve to, že lokálna sieť sa snaží inzerenta usmerniť, vysvetliť problematiku a už pri spustení kampane mu poskytuje informácie, ktoré pomôžu efektivite kampane.
Pri globálnych sieťach systém umožňuje ľubovoľne meniť podmienky a neskúsený inzerent tak môže prísť o spolupracujúcich publisherov. Lokálna sieť vie dať inzerentovi lepší support. Starostlivosť nekončí pri dobití kreditu. Preto
až 60% publisherov cíti v lokálnej sieti väčšiu stabilitu.
Jednoznačný výber
Posledná otázka je najjednoznačnejšia. Ak si má publisher vybrať, lepšie sa mu spolupracuje s lokálnou, ako globálnou sieťou. Publisheri sú tí, ktorí robia efektivitu a konverzie, preto je veľmi dôležité naslúchať ich názoru.
Vyberajte opatrne a preverujte si čísla
Preto je dôležité vyberať poskytovateľa affiliate riešenia nie len podľa veľkosti a údajov, ktoré deklaruje. Dáta sa často a radi miešajú. Napríklad často sa stáva, že
globálne siete deklarujú vo svojich lokálnych pobočkách
extrémne vysoký počet aktívnych publisherov. Samozrejme, tento počet je
platný pre celú globálnu sieť a nie len pre daný trh.
Zo skúsenosti vieme, že uvádzaný počet je aj 10-15x väčší, ako je realita. A najhoršie je, že tieto „počty“ sú uvádzané pri štatistikách lokálneho trhu, takže inzerent jasne pripisuje toto číslo k danému trhu a nie globálnemu. Tým siete
zavádzajú potenciálnych
inzerentov. Preto si dobre overte čísla.
Ako ukazuje výskum, pre vašu kampaň môže byť „menšia“ lokálna sieť lepšia voľba. Aké má naša sieť extra veci? Máme pre vás špeciálny článok s rozšíreným popisom.
Chcete sa zapojiť? Sme tu pre vás