Skrytie doplnkových obrázkov v galérii spôsobuje, že 50-80% používateľov ich prehliadne

Skrytie doplnkových obrázkov v galérii spôsobuje, že 50-80% používateľov ich prehliadne

Ak máte, alebo uvažujete nad XML katalógom produktov, tento článok je presne pre vás.

Tento skvelý článok je od Christiana Holsta preložený a upravený z baymard.com, ďakujeme autorovi. Z článku sme prebrali texty a aj niektoré obrázky.

Obrázky produktov sú jedny z najdôležitejších komponentov v katalógu, pretože priamo ovplyvňujú proces rozhodovania používateľov. Testovanie dokázalo, že skrytie miniatúr doplnkových obrázkov produktu v katalógu – napríklad pomocou manuálneho “kolotoča” so šípkou ako ukazovateľom toho, že obrázkov je tam viac, tak, ako to vidno v nasledujúcom obrázku – spôsobuje, že 50 až 80% používateľov tieto skryté obrázky produktov prehliadne, čo môže viesť k predčasnému opusteniu stránok. No napriek tomu až 30% stránok používa podobné, neúčinné skracovacie vzory.

50 až 80% používateľov tieto skryté obrázky produktov prehliadne, čo môže viesť k predčasnému opusteniu stránok

V elektronickom obchode existujú tri prevažujúce spôsoby skrátenia miniatúr:
  1. Manuálny “kolotoč” – to znamená, že miniatúry sa posúvajú iba vtedy, keď používateľ aktívne klikne na šípku alebo podobnú ikonu.
  2. Skrátený odkaz – t. j. všetky miniatúry sú odhalené po kliknutí na odkaz
  3. Automatické “kolotoč” – t. j. miniatúry sa automaticky otáčajú po kliknutí na poslednú viditeľnú miniatúru.
Všetky tieto tri spôsoby užívateľom spôsobujú problémy pri ich nájdení. Na tom, či sú miniatúry umiestnené vodorovne pod hlavným obrázkom, alebo zvyslo vedľa obrázka až tak nezáleží. V nasledujúcom príklade vidno manuálny “kolotoč” na prepínanie medzi skrytými miniatúrami formou šípky. Pri testovaní až 60% subjektov v tomto prípade nikdy nenašlo skryté miniatúry, alebo to pre nich bolo náročné dostať sa k nim. V tomto konkrétnom prípade testovaný subjekt strávil 3 minúty detailným skúmaním 5 miniatúr pod hlavným obrázkom, no k tým skrytým za šípkou sa nikdy nedostal, aj keď môžeme usúdiť, že by pre neho boli dôležité. Ďalšou formou je využívanie skrátených odkazov – napríklad ako je uvedené v nasledujúcom príklade, kliknutím na odkaz “rozšírené zobrazenie” a následným prezeraním všetkých miniatúr. Takýto prvok je veľmi jemný v porovnaní s inými dominantnými prvkami na stránke a to spôsobuje, že ho užívatelia ľahko prehliadnú. Ešte horšie ako používať šípky alebo odkazy na kolotoče na označenie existencie skrátených miniatúr produktov vôbec nepoužíva žiadny ukazovateľ, tak, ako to je v prípade automatického “kolotoča”, kde sa na poslednú viditeľnú miniatúru automaticky zobrazí skrátená miniatúra. V praxi to vedie k tomu, že používatelia dôsledne prehliadajú niektoré alebo všetky skrátené miniatúry produktov. Ako vyriešiť tento problém? Testovanie odhalilo dva dizajny, vďaka ktorým sa ku všetkým miniatúram dostali všetci používatelia.
  1. Zobrazenie všetkých produktových miniatúr
  Prvým riešením je jednoducho zobraziť všetky miniatúry produktov priamo v galérii, tak ako vidíme na príklade vyššie, a vyhnúť sa skráteniu miniatúr. Testovanie ukázalo, že subjekty nemali žiadny problém s prezeraním miniatúr produktu na stránke produktu, a to aj vtedy, ak miniatúry produktu boli na dva riadky. Samozrejme existujú horná priateľná hranica počtu miniatúr, ktorú budú užívatelia tolerovať, no ak nepresiahnú 10 – 14, tak je toto najprijateľnejšie riešenie
  1. Odhalenie všetkých dostupných miniatúr po kliknutí na jednu z predvolených miniatúr
Druhé overené riešenie je odhalenie všetkých miniatúr, ktoré sú k dispozícií, ihneď po kliknutí na ktorúkoľvek z predvolených miniatúr zobrazených na stránke produktu tak, ako môžeme vidieť na predchádzajúcom príklade. Oba tieto dizajny riešia najväčší problém pri skrytých miniatúrach, a to objavenie spúšťacieho systému zobrazenia všetkých miniatúr. Užívatelia nechcú na stránke hľadať nenápadné a nevýrazné tlačidlá, ktoré im zobrazia skryté obrázky, preto to pre nich treba spraviť čo najjednoduchšie. V skratke: buď zobrazte všetky dostupné miniatúry na stránke produktu, alebo zabezpečte zobrazenie všetkých miniatúr po rozkliknutí jednej z predvolených na stránke produktu. Tým zaručíte, že sa užívateľ bez problémov dostane k všetkým dostupným obrázkom a predídete zbytočným, predčasným odchodom potenciálnych zákazníkov z vášho katalógu.
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Zarábajúci affiliate web
E-book zadarmo

Zarábajúci affiliate web

Už len jeden krok vás delí od získania e-booku, ktorý vám ukáže cestu k zarábaniu na webe formou affiliate marketingu

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?