SEO články a copywriting

SEO články a copywriting

Pri tvorbe webu alebo obsahu na web je dôležité vziať do úvahy aj fakt, že ho bude možné vyhľadať cez Google, resp. iné vyhľadávače. Ak predávame “plastové okná”, tak sa musíme snažiť, aby sa na kľúčové slovo “plastové okná” dal nájsť web. Samozrejme, obsah a jeho správna štruktúra sú len časťou celku, ktoré ovplyvňujú samotný úspech vo vyhľadávaní.

Pred tým, než začnete

Dôležitá je príprava. S tvorbou obsahu ide ruka v ruke analýza kľúčových slov. To je už na inú tému, no v krátkosti ide o to, urobiť si zoznam relevantných kľúčových slov, na ktoré sa chceme zamerať.

Ak si vezmeme náš príklad s plastovými oknami, tak pôjde o zoznam slov, ktoré sa okolo tejto témy vyskytujú pri vyhľadávaní. Google ponúka jednoduchú pomôcku – Google Keyword planner. Ten ukáže, aké kľúčové slová sa objavujú vo vašej oblasti.

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov

Stačí si pozrieť najviac frekventované slová a vybrať zopár, na ktoré sa chcete zamerať. Nie je to žiadna “rocket science”. Ako platí skoro všade – 80% sa naučíte rýchlo, no na zvyšných 20%, aby to bolo naozaj poriadne, budete potrebovať oveľa viac času. Základom je vybrať slová, resp. určiť si isté priority a postupnosť.

Rozmýšľajte ako užívateľ a indexovací robot súčasne

Indexovací robot vyhľadávača je automatický stroj, ktorý prehľadáva web. Prechádza stránky a zisťuje, čo sa na nich nachádza. Následne to pridáva do vyhľadávania. Tvorí základnú bránu do vyhľadávania. Čo na stránke nie je, to robot, samozrejme, nenájde.

Ak sa koncipuje obsah a nadpisy, treba myslieť na to, aby sa kľúčové slovo, podľa ktorého má byť článok vyhľadávaný cez Google, v texte aj reálne nachádzalo. Nemôžete ho tam tlačiť umelo, ale musíte ho logicky začleniť do obsahu. Vo všeobecnosti by som povedal, že na 40 slov by mohlo pripadať jedno kľúčové slovo + ideálne kľúčové slovo aj v nadpise.

Logicky je potom potrebné členiť obsah na podstránky a články podľa kľúčových slov. To je už o samotnom “SEO copywritingu”, keď copywriter vie, že treba myslieť ako užívateľ. Je potrebné položiť si otázku, podľa akého slova by som článok hľadal a to slovo tam samozrejme musí byť.

Balíčky kľúčových slov pre obsah

Know-how copywritera je aj v tom, že vie rozčleniť slová do “balíčkov”. Dá sa povedať: čo balíček, to podstránka (článok). V jednom balíčku sú kľúčové slová z jednej oblasti, a teda celá podstránka je pre jednu tému. Je zlé kombinovať veľa kľúčových slov pre jeden obsah. Jednak sa tak každé z nich oslabí a rovnako je to horšie pre užívateľa.

Opäť je potrebné spomenúť si na pravidlo “robot a užívatelia”. Čo je lepšie? Jeden veľký, chaotický článok prepchaný kľúčovými slovami na jednej podstránke alebo viac podstránok, špecifických pre rôzne témy?

Pri tých plastových oknách:

  • Balíček č.1 – všeobecný obsah o plastových oknách, výhody, nevýhody a pod.
  • Balíček č.2 – cenníky plastových okien, z čoho sa skladá cena a pod.
  • Balíček č.3 – strešné okná, výhody, nevýhody, ceny a pod.
  • … atď

Ako spracovať zadanie

Pri zadaní na výrobu textov sa stačí riadiť sedliackym rozumom a možno pomôže:

  1. Kvalitná analýza kľúčových slov
  2. Rozumné rozdelenie slov do balíčkov a ich prerozdelenie medzi dodávaný obsah
  3. Jasná štruktúra webu, pre ktorý sa obsah píše. Ak ide o články, tak si definovať konkrétny článok + jeho cieľové slová.
  4. Nepchať zbytočne veľa slov (ani príbuzných) do jedného obsahu
  5. Myslieť na to, akoby som to hľadal cez vyhľadávač a či by som to našiel

Dobré zadanie je základ

Keď už investujete čas alebo peniaze do obsahu, dobre si ho naplánujte. Tých pár minút navyše pri poriadnej analýze slov sa naozaj oplatí. “Free” traffic z organického vyhľadávania vám to vráti niekoľkonásobne.

Autor: Štefan Polgári, CEO Lead Media

SEO články a copywriting
5 z 6

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?