Prekvapivé výsledky A/B testingu #1

Prekvapivé výsledky A/B testingu #1

O landing pages a o tom, čo na nich „funguje“ sa už popísalo veľa. Zaujímavý článok o tom, čo by malo fungovať, ale nefunguje, sme pre vás našli na blogu Kissmetrics.com.

Často sa to tak uvádza, ale nie je to tak. Michael Aagaard na jeho blogu 3 Obvious but Overlooked Elements to Test on Your Landing Pages – Right Now! uviedol niekoľko super príkladov, na ktoré A/B testingom prišiel. Článok sme pre vás preložili a skrátili. Všetky informácie sa dajú aplikovať aj do praxe pri práci s affiliate kampaňami s našej siete. 

Formulár NEmá byť nutne hneď viditeľný

Ak máte produkt zložitejší na pochopenie, nedávajte formulár hneď do úvodu. Človek potrebuje pochopiť a uchopiť myšlienku. Preto je nutné mu problém objasniť, vysvetliť a k akcii ho vyzvať až neskôr, nižšie na stránke. Obsah v úvode (pri vstupe) radšej využite na informovanie o produkte. Ak je produkt náročnejší na pochopenie, nevie človek urobiť akciu ihneď, ako príde na landing page. Musíte si ho získať a rozhodnutie urobí v závere Nestrašte ho formulárom hneď na začiatku.

Jeho test s premiestnením formulára vykázal zvýšenie konverzného pomeru o 304%, čo je úžasné číslo.

Graf, ktorý vysvetľuje vzťah zložitosti témy k pozícii formuláru na stránke

Image-2

Text na call-to-action rozhoduje

Call to action button a jeho text sú jednou z najmenej sledovaných vecí na stránke. No paradoxne rozhodujú o tom, či budete úspešný, alebo nie. Ako ukazujú Michaelove príklady, zmena textu môže dramaticky zvýšiť, alebo aj znížiť konverzný pomer. Textom na call-to-action prvku sa snažte priblížiť tomu, čo chce užívateľ urobiť. Pár príkladov hovorí za všetko. Obecne povedané, nemusíte človeku hneď hovoriť, že má za niečo platiť, kúpiť či objednať. Zmenou textu zvýšite click-rate. No áno, znížite konverzný pomer, pretože budú klikať ak tí, čo objednať (platiť) nechcú.

Každopádne, kliknutím viacerých ľudí a môžete len získať. Platiacich nikdy neodradíte, pretože sa proste prekliknú a kúpia tak, či onak. Tých, čo nechcú hneď platiť (boja sa kliknúť na „objednať“ tlačidlo), možno ešte presvedčíte v procese objednávky. Keďže neplatíte za kliky, tak sa to platí. Presný opak platí pri PPC kampaniach, kedy chcete menej, ale kvalitných klikov. V tomto prípade chcete, aby klikali čo najviac.

Image-3

Image-4

 

Objem textu na stránke

Neexistuje recept na to, či mať veľa, alebo málo textu na stránke. Ako aj náš autor uvádza, niektoré stránky si vyžadujú viac textu, iné nie. Čím je produkt komplexnejší a je nutné ho lepšie vysvetliť, tým je dôležitejšie mať viac textu. Ako uvádza autor, napríklad pri landing page prezentujúcou posilovňu, nie je nutné mať veľa textu. Jednoduchý produkt – jednoduchý, krátky text. No pri produkte, ktorý sa zaoberá energetickým auditom domu, je dobré mať textu viac – je to drahší a komplexnejší produkt. Na rozhodnutie pri zložitejšej téme je nutné získať viac informácií a textu.

Image-5 Image-6

Proste testujte

Pri tvorbe stránky je urobiť základný A/B testing ľahké. Instapage.com (CMS na tvorbu landing pages) vie robiť A/B testing extrémne jednoducho. Nastavíte A a B verziu, poviete systému, čo je pre vás konverzia a automaticky sa polovici používateľov ukáže A a druhej polovici B verzia. V tabuľke potom jasne vidíte, ktorá lepšie konvertuje. To isté platí o Mailchimpe, kde sa dá A/B testovať všetko – ja napríklad posielam každý jeden mailing v móde A/B testu. Nemôžete tým nič stratiť.

Príklad A/B testingu cez Instapage

Príklad A/B testingu cez Instapage

TESTUJTE! Prečo? Vysvetlime si to na príklade. Viete, že máte na landing page 10% konverzný pomer. Do reklamy dáte 100€ a získate predaje za 150€. To je fajn. Čo spravíte, ak chcete získať predaje za 300€? Dáte o stovku viac do reklamy? NIE! Budete A/B testovať web, zvýšite konverzný pomer na 20% a z tých istých 100€ získate 300€!

 

 

Prekvapivé výsledky A/B testingu #1
5 z 3

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?