Každý jeden internetový projekt má potenciál zbierať a aktívne využívať direct mailing a newslettere pre svojich užívateľov. Tak prečo ho väčšina projektov vôbec nevyužíva? Je to ovocie, ktoré rastie na stromoch. Stačí ho len správne uchopiť a predať!

Najhoršia vec, ktorú môže majiteľ webového portálu urobiť, je, že sa uspokojí so zárobkami, ktoré mu projekt prináša. Nasadí Google AdSense, eTarget, nejaký CPT systém, do pätičky dá odkaz „Reklama“ a takto aktivita končí. Následne začína lamentovanie nad tým, že projekt proste nezarába.

Projektov s nevyužitým potenciálom je veľa. V tomto článku sa budeme v krátkosti venovať zberu databázy a následnému využitiu kontaktov.

Newsletter ako zdroj príjmu

Kým sa začneme venovať tomu, ako databázy zbierať, povedzme si hneď od začiatku, ako sa dajú „predať“. Štandardné PPC či CPT systémy vypadávajú hneď v úvode, pretože je ich technicky nemožné do newslettera integrovať. Základom by mohli byť práve affiliate kampane a priamy predaj reklamy. Cez affiliate sieť .dognet sú k dispozícii kampane, ktoré je možné do newslettera ihneď nasadiť.

Do newsletteru sa dajú umiestňovať reklamné články, odkazy a bannery podobne ako do webu. Nie je to nič zložité. Dnešné mailingové nástroje, ako napríklad MailChimp alebo Hromadnýmail.sk, poskytujú neuveriteľné funkcie na vytváranie newsletterov a to úplne zadarmo.

Neposielame iba reklamy

Pod pojmom newsletter či direct mail si nepredstavujme iba reklamu, ktorá skoro nikoho nezaujíma. Skúsme si zaviesť pojem „quality newsletter“, resp. „informative newsletter“. Ide o newsletter, ktorý užívateľ chce, pravidelne ho otvára a dostáva z neho užitočné informácie. Teda napríklad články, tipy, rady, novinky a podobne – celkový obsah, ktorý môže užívateľa zaujať a pravidelne zaujímať. Práve k takémuto obsahu sa pridá neagresívna reklama.

Pod pojmom newsletter či direct mail si nepredstavujme iba reklamu, ktorá skoro nikoho nezaujíma. Skúsme si zaviesť pojem „quality newsletter“, resp. „informative newsletter“.

Pár príkladov pre „quality newsletter“ a jeho obsah:

  1. Herný portál (online hry) – novopridané hry, nové TOP score, hra týždňa, odporúčané hry podľa poslednej hranej hry.
  2. Zábavný portál – obrázok (video, vtip, pesnička a podobne) na dnešný deň, obrázok mesiaca, týždňa či najobľúbenejší a najprezeranejší obsah.
  3. Magazín – ak ide o odborný magazín, tak je ideálne prepojiť obsah. Na jednej strane obsah na pripomínanie nových článkov v online magazíne, na druhej strane obsah, ktorý zaujme priamo v newsletteri – nejaká správa, krátky článok, fotky a podobne. Práve pre ten si budú užívatelia newsletter otvárať a čítať. Dobrým obsahom je aj najčítanejší či najdiskutovanejší článok týždňa, výzva na vyjadrenie názoru a podobne.
  4. Inzercia – najnovšie inzeráty, posledné inzeráty zo sekcie, ktorú si užívateľ prezeral, TOP inzeráty, tipy ako ušetriť či ako nakupovať online použitý tovar.
  5. Neviete si rady? Ak máte portál a neviete, aký obsah posielať, stačí sa nám ozvať. Spoločne niečo určite vymyslíme ;).

Ako získavať databázu pre newsletter

  • Ak sa užívatelia registrujú, stačí legálne ošetriť to, aby ste im vy, ako prevádzkovateľ portálu, mohli zasielať reklamné a marketingové správy.
  • Prémiový obsah pre registrovaných – ak užívateľ chce prehrať video, musí sa zaregistrovať, a tým sa prihlásiť na odber noviniek.

Prémiový obsah

  • Prémiový obsah na jeden klik – v prípade, že užívateľ bude chcieť zobraziť obsah, bude musieť zadať svoj mail a odsúhlasiť spracovanie osobných údajov.

Prémiový obsah

  • Súťaž – súťaž pre všetkých návštevníkov. Pri zaradení do súťaže bude v podmienkach zakotvené povolenie na marketingové spracovanie údajov.

Sútaťž ako lead generation

  • Komentáre – ak chce niekto komentovať, musí sa zaregistrovať, potvrdiť spracovanie údajov, a tým aj možnosť odosielať marketingové správy zo strany prevádzkovateľa.

Zber databázy z komentárov

  • Klasické prihlásenie na newsletter – užívateľ sa sám prihlási na odber.
  • Neviete si rady? Ak máte portál a neviete, ako získavať databázu, stačí sa nám ozvať a navrhneme východiská.

Reklama v newsletteroch

Do newsletteru teda umiestňujeme užitočné informácie a reklamu veľmi neagresívnym a sofistikovaným spôsobom. Je to jeden z veľmi málo používaných kanálov na obchodné využitie webu. Na ilustrácii môžete vidieť nápady, ako sa dá veľmi efektívne „vsunúť“ reklama do obsahu.

Reklama v newsletteroch

Prečo posielať newslettre
5 z 3
The following two tabs change content below.
Štefan Polgári
V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.
Štefan Polgári

Latest posts by Štefan Polgári (see all)