NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web

NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web

Čo to je retargeting vie asi každý z nás. Má však uplatnenie aj v affiliate marketingu pre publisherov? Áno, má. Treba sa však držať drahých produktov, cieleného trafficu a zdravého rozumu.

Znova tento článok berte ako hypotetickú case study. Neskúšal som to, lebo žiaľ na to nemám priestor. Keď niečo vymyslím, dám to do článku, aby ste si z toho mohli vziať to, čo potrebujete.

Idea drahých produktov a retargetingu

Ako som už písal v predošlom článku, je dobré cieliť na drahé produkty. Som zástancom rýchlych výsledkov a podpory affilu cez PPC – nie len čakať na SEO výsledky. Prejdime si teraz vymyslený scenár výroby nového affil webu.

  1. Vyberieme si tému, napríklad kuchynské roboty, ktoré sa predávajú cez viaceré „affil friendly“ eshopy. A sú dosť drahé.
  2. Vytvoríme recenznú stránku, kde ich porovnáme. Nemusíme reálne mať tie prístroje doma, ale tak, bolo by to fajn.
  3. Získame kvalitné informácie a spravíme fakt hodnotný affil web o kuchynských robotoch. Nemusí byť obsiahly, ale vecný. A samozrejme vyberáme drahé prístroje, ktoré ale majú nejaký objem prirodzeného vyhľadávania.
  4. A teraz konečne k tomu trafficu a kampani
    1. Budete kupovať „hyper cielený“ traffic z vyhľadávača. Teda napríklad konkrétne označenie robota „robotoman xb5874 ultra“ alebo  „kuchynský robot robotoman xb5874 ultra“
    2. Vyhneme sa slovám ako „kuchynský robot“ a pod. Tie sú pre nás nezaujímavé (sú cielené, ale nie hyper cielené).
    3. Za kliky môžeme platiť najvyššiu sumu, lebo chceme všetky.
    4. Na web dostaneme extrémne cielenú návštevnosť, ale len rádovo v jednotkách alebo nízkych desiatkach denne.
  5. Zbierame retargeting listy
    1. podľa landing pages (napríklad robotoman xb5874 ultra) vytvoríme špecifické retargetingové listy.
    2. aby sme vedeli osloviť extrémne cielene konkrétnych návštevníkov.
    3. retargetingových listov bude minimálne toľko, koľko produktov.
  6. Pokročilé veci
    1. Neviem, či sa to technicky dá, ale zaraďovať ľudí môžeme do retargetingového listu až vtedy, keď sú na webe napríklad 10 sekúnd.
    2. Tým vyčleníme ľudí, ktorí to fakt chcú a nie len „surfujú“.
  7. Špeciálne cieľovky
    1. V retargetingových listoch máme zrazu pár ľudí, ktorých ideme naháňať (retargetovať).
    2. Keďže tam máme len pár ľudí a väčšinou sa platí za zobrazenie (pri banneroch, Facebooku a pod), tak môžeme investovať toľko, koľko treba (maximum), lebo je to lacné (pár centov za 1000 zobrazení).
    3. Začneme to do nich pumpovať  „Vyberte si ten správny robot robotoman xb5874 ultra, poradíme, kde ho kúpiť najvýhodnejšie!“. Cez bannery, na Facebooku, textové reklamy …
    4. Máme retargetingové listy na Facebooku, v Adwords, ETARGET, Sklik … všetko čo sa dá, len aby sme ho mohli čo najlepšie znova osloviť.
    5. Ako dlho to do nich pumpovať je na vás a A/B testingu. Či si dať 2 dni pauzu, alebo týždeň a začať znova. Záleží to od toho, aký nákupný cyklus produkt má a koľko trvá urobiť nákupné rozhodnutie. Kuchynský robot sa kupuje raz za život, preto rozhodnutie trvá asi kúsok dlhšie.
  8. Chcete ich späť
    1. Cieľ je jasný – dostať ich spať a skonvertovať ich.
    2. Z retargetingu ich môžeme posielať už na inú landing page v rámci webu, nie len tam, kde sme ich získali.
    3. Vytvorte si nové landing pages, kde už budete tlačiť človeka k nákupu a nebude tam toľko informácií ako na normálnej landing page – aby sa nestratil.
    4. To všetko za účelom vyššej pravdepodobnosti konverzie.

retargeting

Čiže, pár oporných bodov

  • Promujte drahé výrobky (napríklad kuchynské roboty), ktoré stoja aj 500€ a pri 4% provízii je to už zaujímavé.
  • Človeka naháňajte, retargetujte a snažte sa ho skonvertovať.
  • Máte teda hypoteticky 20€ na to, aby ste človeka chytili spať a predali mu to. Za tú cenu sa oplatí ísť za ním aj osobne domov 😀

To je všetko 🙂 Myslíte, že by to fungovalo? 😀 Lebo ak by ste mali takých webov 10-15, nastavený retargeting tak by to mohlo dlhodobo fičať.

NÁPAD NA AFFILIATE PROJEKT #5: Retargetingový web
5 z 6

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

  • Tomáš Záruba

    Pěkný a inspirativní článek. Tohle už v podstatě podle mě funguje. Pokud někdo buduje katalog produktů s cílem vydělávat přes affiliate, tak by měl řešit retargeting i on a nenechávat to pouze na koncovém eshopu. Je pak logické, že bude spíš retargetingovat dražší produkty a co nejlépe cílené, protože takový retargeting má obecně nejlepší výsledky.

    Je tam jeden otazník a to je konkurence, protože cílové eshopy si budou moci dovolit vždy zaplatit o něco více za toho jednoho zákazníka, protože celou svoji marži do affiliate nikdy nedají. Ale to není nic s čím by se nedalo žít:)

    Na druhou stranu u těch affil webů může být výhoda, že mohou poskytnout širší nabídku než jeden eshop a tím mohou dohnat tu ztrátu, protože zákazník si nakonec může vybrat jiný produkt.

  • V AdWords to bude mít možná problém, že publika budou příliš malá. Minimum na spuštění publika je 100 uživatelů, takže při nízké návštěvnosti budeš muset sbírat uživatele po delší časové období, např. 30 dní.
    A v AdWords bych určitě neplatil za 1 000 zobrazení u remarketingu, ale klasicky za proklik. U FB klidně i za zobrazení.
    Jinak super nápad.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?