Ideálne rozmery bannerov

Ideálne rozmery bannerov

V rámci affiliate kampaní je k dispozícii stále niekoľko rozmerov bannerov. Aký rozmer banneru však vybrať? Prečítajte si tipy, ktoré pomôžu pri výbere.

Podľa Františka Szaba z AffiliateBlog.cz a jeho prieskumu „Průzkum – affiliate bannery“ sú najviac využívané bannery v rozmeroch  250×250, 468×60 a 728×90. Nasledujú klasické boxy 300×300, 200×200 atď. Najlepšie konvertujúcimi sú opäť 468×60, 250×250 a 300×300.

Podľa Gemius AdMonitora (2011) zase vzhľadom na CTR sú u nás najatraktívnejšie netradičnejšie rozmery ako 990×200, 468×300 a už viac štandardný 300×300. Logicky, čim je banner väčší, tým má vyššiu CTR. Na druhej strane sú ale veľké bannery agresívne a zaberajú veľa miesta na samotnej stránke.

Všeobecne sa však nedá kategorizovať, ktoré bannerové rozmery sú najlepšie. Všetko záleží na umiestnení banneru. Dobrá úspešnosť sa dá dosiahnuť aj bannerom menších rozmerov, no umiestnenom na kvalitnom, viditeľnom mieste – ideálne v článku, resp. v trajektórii oka pri prehliadaní webu. Uplatňuje sa tzv. „F“ vzor a zlatý trojuholník.

Eye Tracking

Eye Tracking

Podľa Michael Bernard & Ashwin Sheshadri a ich štúdie „Preliminary Examination of Global Expectations of Users’ Mental Models for E-Commerce Web Layouts“ sa nachádzajú reklamy v štandardných miestach v hornej časti. Tu je efekt bannerovej slepoty najvyšší, teda nemá vôbec žiaden zmysel sem umiestňovať bannery.

Bannerová slepota

Bannerová slepota

Pár tipov:

  1. Nepoužívajte štandardné pozície – ak ide o úspešnosť, CTR a efektivitu. Na tieto pozície už nikto nepozerá.
  2. Bannery nedávajte tam, kde sa hodia, ale tam, kde sú efektívne. Pozície, kde sa „logicky hodia“ sú väčšinou práve tie miesta, kde už užívateľ nepozerá.
  3. Bannery nemusia byť veľké, ale musia byť vidieť. Najlepšie pozície sú v článku. Teda ak užívateľ číta článok, tak musí banner zaznamenať, preskočiť ho a čítať ďalej. Preto je rozmer 468×60 stále taký úspešný. Veľmi sa hodí na použitie v článkoch.
  4. Nebojte sa textových odkazov. Dajú sa inteligentne vložiť tak, že budú mať väčšiu úspešnosť ako banner 900×200.
  5. Nebojte sa brandingu. Dobre urobený branding je neagresívny a veľmi efektívny.
  6. Používajte aj ľavú stranu webu. Tam je ešte zatiaľ menšia miera bannerovej slepoty.

Ukážky:

bannery-pozicie-1

Štandardnú pozíciu bannerov 160×600, resp. 120×600, už všetci prehliadajú. Skúste ho však dať na ľavú stranu.

TOP pozícia je často prehliadaná z dôvodu, že užívateľ očami automaticky prechádza na obsah pod headerom. Je to už automatický proces. Tak isto pozícia na konci stránky je prehliadaná a vhodná iba na PPV, resp. CPT kampane.

TOP pozícia je často prehliadaná z dôvodu, že užívateľ očami automaticky prechádza na obsah pod headerom. Je to už automatický proces. Tak isto pozícia na konci stránky je prehliadaná a vhodná iba na PPV, resp. CPT kampane.

Banner 468x60 sa štandardne dával do headeru. Tam má už však takmer nulovú úspešnosť. Skúste ho dať do článku, ale pod nadpis. Užívateľ ho pri čítaní musí preskočiť, a preto ho určite zaznamená.

Banner 468×60 sa štandardne dával do headeru. Tam má už však takmer nulovú úspešnosť. Skúste ho dať do článku, ale pod nadpis. Užívateľ ho pri čítaní musí preskočiť, a preto ho určite zaznamená.

Štvorcové formáty je tak isto vhodné dávať do tela článku. Pravú stranu a obsah pod článkom nikto nevníma.

Štvorcové formáty je tak isto vhodné dávať do tela článku. Pravú stranu a obsah pod článkom nikto nevníma.

 

 

Ideálne rozmery bannerov
4.7 z 7

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?