CTA – čo to je a ako na to

CTA – čo to je a ako na to

Píšete články či recenzie o produktoch a chcete aby sa ľudia prekliky na stránku inzerenta/eshopu? Alebo chcete aby vaši návštevníci vykonali nejakú akciu na vašej stránke?  Potom by vás malo zaujímať CTA – call to action. V oblasti marketingu sa call to action (CTA) prvky používa k dosiahnutiu okamžitej reakcie návštevníkov. Napríklad „Volajte práve teraz“, „Pridajte do košíka“ alebo „Kúpte ešte dnes“. CTA môžete použiť nie len v eshope, ale aj pri prekliku na stránku inzerenta, prihlásenie do newsletteru či na stiahnutie e-booku.

Prečo mám pridávať CTA prvky do článku, keď tam mám banner?

Dôvodov je hneď niekoľko:
  1. Bannerová slepota – dnes už treba špekulovať nad umiestnením bannerov, aby si ich návštevník vôbec všimol. Umiestnenie v bočnom panely je dnes už nevýrazné a nepostačujúce.
  2. AdBlock – mnohé bannery sú blokované AdBlockom. Ak teda nemáte v článku iný preklik ako z banneru, okrádate sami seba o provízie.
  3. Vizuál bannerov – nie vždy vám budú vyhovovať bannery, ktoré sú k dispozícií v našom systéme. Farebnosť môže splývať s vašou stránkou alebo tam jednoducho nie je rozmer, ktorý potrebujete.
  4. Banner ≠ dôveryhodná recenzia – pokiaľ píšete recenzie ako nezávislá osoba, banner vám môže znížiť dôveryhodnosť. Na recenzných stránkach odporúčam používať čisto CTA prvky a neumiestňovať tam bannery.
 

Začíname s CTA prvkami

Predstavte si teraz, že tento článok píšem o kréme na tvár proti akné. Už sme o ňom niečo napísali, zákazníka pomaly pripravujeme na nákup a do článku pridáme prvý maličký CTA prvok:

…… Tento krém kúpite aj na stránke NAZOV len za XY€. Mimochodom, pri nákupe nad 30€ majú dopravu zadarmo 😉 …..

Práve som spravila klasický textový odkaz z textu článku. Použila som tam slovo „kúpite“ namiesto „nájdete“, lebo to priamo evokuje akciu, ktorú od návštevníka chcem. Za CTA odkaz som dala vetičku, ktorá mi môže pomôcť zvýšiť cenu objednávky a zároveň dávam návštevníkovi nejakú výhodu eshopu. Smajlíky prosím nepoužívajte pri finančných produktoch 😀 Tie sa hodia pri kozmetike či móde.
Prvý CTA prvok by sa mal nachádzať nad zlomom strany. To znamená, že preklik má byť viditeľný bez potreby scrollovať na stránke nižšie.
CTA prvok by sa mal na stránke nachádzať aspoň 2-krát. Jeden pred zlomom strany a druhý na konci článku. Nezabudnite testovať rôzne farby, texty, umiestnenia,… Väčší neznamená vždy lepší! Niekedy naozaj stačí textový link. Pri A/B testingu buttonu nižšie sa znížil konverzný pomer o 10% po zväčšení tlačidla. CTA-button-size   Na konci článku/landing page môžete kludne zvoliť CTA prvok celkovo väčší. Napríklad, ak by som písala tento článok o kréme proti akné, na koniec by som dala niečo takéto:  
Zbavte sa akné ešte dnes vďaka krému {názov produktu}

Zakúpiť {názov produktu} Doprava zadarmo už pri nákupe nad 30€ 😉

Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Zarábajúci affiliate web
E-book zadarmo

Zarábajúci affiliate web

Už len jeden krok vás delí od získania e-booku, ktorý vám ukáže cestu k zarábaniu na webe formou affiliate marketingu

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?