Ako si vybrať domény pre minisites

Ako si vybrať domény pre minisites

V našej sieti stále tlačíme publisherov do alternatívnych pozícií a neštandardných riešení affiliate kampaní. Nie je to len o tom, že máte projekt, dáte tam banner a čakáte 🙂 Dnes si niečo povieme o organickom trafficu a o tom, ako získať traffic z Google rýchlejšie.

Ako postaviť web

To, ako si vybrať tému nového projektu, aký CMS vybrať atď, sme riešili v Super Affiliate Akadémii. Máme v nej už viac ako 800 odberateľov, čo nás veľmi teší. Pridajte sa a naučíte sa robiť affiliate weby. Dnes bude reč o doménach a organickom trafficu – teda prirodzenej návštevnosti z Google.

Google vás musí mať rád

Ak chcete mať svoj projekt vysoko vo vyhľadávaní, musí byť naozaj dobrý. Ak ste už o SEO počuli, tak viete, že to nie je vec na zapnutie/vypnutie. Na výsledok optimalizácie webu treba čakať mesiace,dokonca roky. Google má svoj algoritmus a ten vyhodnocuje, čo je dobré a čo nie. Čo posunie vo vyhľadávaní vyššie, čo naopak pre vyhľadávajúceho používateľa nič neprinesie.

Postupne musí vašu stránku Google brať ako autoritatívnu. V rámci Off-page SEO a On-page SEO sa rieši linkbuilding, content marketing, štruktúra webu … no v neposlednom rade ide o doménu samotnú, ktorú musí Google brať do úvahy.

Nová doména

Keď si registrujete novú doménu, je to ľahké. Vyberiete si pekný názov a máte “tabula rasa” nepoškvrnenú doménu. Môžete začať na nej stavať. Postupne ju Google začne mať rád a získate autoritu a aj nejaké pozície. To však trvá veľmi dlho a tiež to stojí veľa úsilia. Dá sa to ale trošku popohnať.

Exspirované domény

Nie, nie je tam chyba. Domény sú exspirované a nie expirované. Čo to je, asi všetci vieme. Keď doménu aktuálny majiteľ nezaplatí, prepadne a dá sa  opäť registrovať. No a? Spomeňme si na predchádzajúce riadky. Stavať projekt na organickom trafficu na novej doméne trvá veľmi dlho. Prečo teda nekúpiť exspirovanú doménu, ktorú už “Google má rád”?

Google musí mať doménu projektu rád. Nová doména to bude mať na rozdiel od exspirovanej veľmi ťažké. Bude dosť dlho trvať, kým získa autoritu.

Každá doména, ktorá sa uvoľní, má už čo-to za sebou. Môže mať stránky zaindexované v Google, môže mať tisícky backlinkov, dlhý vek či minulú aktivitu na sociálnych sieťach. To všetko pomôže pri optimalizácii! S takto silnou doménou viete získať organický traffic oveľa rýchlejšie.

Sledujte exspirované domény

Zoznamov domén, ktoré sa uvolňujú, je veľa. No určite odporúčame náš sesterský projekt Reborn.domains, kde vidíte všetky domény spolu, prehľadne. SK aj .CZ koncovky. Do 30.6.2015 je registrácia a systém voľne dostupný všetkým. Užívajte a tešíme sa na feedback! 🙂

transparent

Čo si o projekte myslia SEO špecialisti?

  • Jedným z mnoha faktorov, ktoré ovplyvňujú pozície stránke vo vyhľadávači je aj vek domény. Preto ak začínate nový projekt, môže byť pre vás výhodnejšie kúpiť si doménu, ktorá už má nejakú históriu. Vždy však treba myslieť aj na to, aká bola tá história. Ak s tou doménou pred tým niekto praktizoval nejaké BLACK HAT praktiky, tak by vám to mohlo aj uškodiť. V každom prípade, keď budem v budúcnosti hľadať doménu na nový projekt určite začnem hľadať na reborn.domains. // Michal Stín, Co-Founder of Truniversity
  • Staršie domény sú často vo výsledkoch vyhľadávača zvýhodňované oproti novým doménam. Platí to hlavne vtedy, ak na nich od začiatku bol nejaký obsah a neboli len odparkované a nepoužité. Preto takéto domény dajú projektu oveľa lepší odrazový mostík a výsledky sa dostavia ďaleko rýchlejšie, ako pri kúpe novej domény bez histórie. // Peter Svatoň, SEO špecialista VISIBILITY
  • Exspirované domény s históriou, ktoré spĺňajú zopár základných kritérií, môžu pomôcť pri optimalizácii vašej domény pre vyhľadávače. // Michal Královič, Online marketing specialist ONLINE TORO
  • Aj napriek tomu, že samotný vek domény podľa môjho názoru nie je v skutočnosti jedným z parametrov, na základe ktorých vyhľadávače hodnotia weby, začať projekt na „starej“ doméne môže mať, okrem iného, výhodu v tom, že na ňu medzičasom môže existovať množstvo odkazov z externých stránok. A tie, resp. ich počet a kvalita, naopak sú dôležitým kritériom pre úspech vo vyhľadávačoch. // Peter Olvecký, Online Marketing Specialist
  • Už viackát v minulosti som náhodne registroval doménu, ktorá mala návštevnosť a odkazovali na ňu iné weby. Niekedy dokonca veľké spoločnosti. Ak na takejto doméne vybudujete hodnotný obsah, podobného zamerania ako bol ten pôvodný, získate veľkú začiatočnú výhodu. Môžete objaviť aj skutočne excelentné kúsky, ktoré pôvodní majitelia nevedeli využiť. Reborn.domains je služba, ktorá vám v tomto pomôže. // Vladimír Rejholec, Internetový podnikateľ
  • Jedným zo spôsobov ako urýchliť, aby Google Vašu stránku začal indexovať vo vyhľadávačoch je práve zakúpenie domény s históriou. Tým mám na mysli dátum prvej indexácie (pozor, nie vek!) a spätné odkazy, ktoré na ňu vedú. Ak bol na doméne hodnotný obsah, ktorý Google indexoval a vedú na ňu relevantné spätné odkazy, tak môže byť takáto doména veľmi dobrým odrazovým mostíkom pre nový projekt. // Peter Chodelka, Internetový podnikateľ, prevádzkovateľ Pôžička.sr
  • Pri výbere domény je vhodné prihliadať aj na jej históriu a kvalitu. Kvalitné domény, ktoré majú tematické odkazy a určitú históriu vám pomôžu pri štarte vášho nového projektu. Výber vhodnej domény vám môže pomôcť aj pri vašom existujúcom projekte. Odchyt a získavanie silných tematických domén a následné vytvorenie vhodných presmerovaní na váš existujúci projekt môže prispieť k vyššej kvalite vášho webu. // Peter Nemček, SEO konzultant v Effectix.com
  • Exspirovaná doména so silnou autoritou, dobrou históriou a zaujímavým počtom spätných odkazov môže projektu zabezpečiť lepšiu východiskovú pozíciu, než úplne nová doména bez histórie. Riziko straty autority a hodnoty domény je z pohľadu vyhľadávačov, najmä Google, oveľa nižšie, pokiaľ sa doménu podarí odchytiť hneď po jej exspirácii. // Boris Vaculčiak, SEO & PPC Specialist v Zoznam.sk
Ako si vybrať domény pre minisites
5 z 3

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?