Ako naimportovať XML do WordPressu

Ako naimportovať XML do WordPressu

Pre našich publisherov sú k dispozícií XML feedy produktov našich inzerentov. Produktový XML feed je súbor, ktorý obsahuje všetky produkty na eshope inzerenta. Obsahuje ID, názov produktu, cenu produktu, url adresu obrázku produktu, url adresu stránky produkty a mnoho iného. 

Tento XML feed môžete použiť na vytvorenie katalógovej stránky. V tomto článku si ukážeme, ako naimportovať produkty z XML feedu do systému WordPress. Použijeme na to eshopový plugin WooCommerce pre WordPress, ktorý umožňuje vytvárať aj externé produkty. Pre import XML feedu použijeme WP ALL Import s Woocommerce add-on. WP ALL Import je platený plugin, ale stačí vedieť dobre googliť.

 

V prvom kroku nastavíme „Download from URL“ a vložíme URL adresu XML feedu, ktorý chceme importovať.

wpallimport-krok1

 

Ďalej nastavíme, že chceme vytvoriť nové WooCommerce produkty.

Všimnite si, že môžete nastaviť import do existujúcich položiek. Keď už máte položky v eshope, viete ich jednoducho aktualizovať. Každý import si viete uložiť aj ako šablónu a nastaviť ako často sa má spúšťať. Tým si môžete nastaviť pravidelnú aktualizáciu produktov vo vašom katalógu.

wpallimport-krok2

 

V druhom kroku musíme vybrať element XML feedu v ktorom sa nachádzajú informácie o produkte. V Heureka XML feedoch je to element shopitem.

Po výbere elementu sa vám ukáže, čo obsahuje. Element musí mať v sebe názov produktu, url adresu obrázku, url adresu samotného produktu a cenu. V mnohých XML feedoch nájdete kopu ďalších informácií.

wpallimport-krok3

 

V druhom kroku nižšie si vieme vyfiltrovať, ktoré produkty sa nám majú alebo nemajú importovať.

Pokiaľ chceme z eshopu importovať len produkty z vybranej kategórie alebo na základe inej podmienky, nastavíme si filter.

 

 

V treťom kroku si nastavíme, ktoré elementy sa majú ukladať do ktorých políčok.

Funguje na princípe drag and drop. Z prehľadu XML feedu vpravo zoberiem položku „product“ a vložím ju do políčka pre názov produktu. Rovnako presuniem aj popis produktu.

wpallimport-krok5

 

Nižšie si rozkliknem WooCommerce Add-on a nastavím, že sa jedná o externý produkt.

Zároveň tu uvediem SKU (niečo ako kód produktu). SKU treba nastaviť tak, aby bolo jedinečné. „ITEM_ID“ v XML feede je jedinečné ID pre produkt. Nenájdete 2 produkty s rovnakým ID u jedného inzerenta. Ale keďže chcem mať v katalógu XML feed viacerých eshopov, môže sa mi stať, že v XML feedoch od rôznych inzerentov nájdem rovnaké ID. Preto som si do položky SKU dopísala názov inzerenta a za ňho pridala „ITEM_ID“ z XML feedu.

Odkaz na produkt (Product URL) je vlastne položka „URL“ z XML feedu. Ale keďže robím affiliate web, musím k odkazu pridať moje sledovanie kódy (nájdete v administrácií). Pri pohľade na URL adresu v XML feede som si všimla, že adresa obsahuje už otáznik. A preto som svoje sledovacie kódy nezačítala s otáznikom alebo upravila som ich. Viac v osobitnom článku Úprava affiliate adries.

Do kolonky „Button text“ som zadala „Do obchodu“. To je text, ktorý bude napísaný v tlačidle. Môžete si tam dať „Viac info“, „Viac o produkte“, je to na vás.

wpallimport-krok6

 

 V kolónke Images, nastavíte url adresu obrázku z XML feedu.

wpallimport-krok7-a

 

V štvrtom kroku kliknete na „Auto-detect“, aby vám vytvorilo unikátny identifikátor.

wpallimport-krok8

 

Potvrdíte import.

wpallimport-krok9

 

Koľko to bude trvať záleží od množstva importovaných produktov a výkonnosti vášho hostingu.

140 produktov aj s obrázkom mi naimportovalo za 1 minútu aj 10 sekúnd na WebSupporte.

wpallimport-krok11

 

Tadá. Mám externé produkty v eshope.

wpallimport-krok12

 

 

Ako urobiť pre XML katalóg maximum

  • upravte popis produktov, aby ste mali jedinečný obsah
  • nebojte sa za obsah aj zaplatiť copywriterovi. Vráti sa vám to.
  • bez jedinečného obsahu je veľmi ťažké získať organický traffic, keďže ho máte duplicitný
  • ideálne je urobiť podstránky ku konkrétnym sekciám „zimné topánky“, „detoxikácia organizmu“ a podobne a k nim pripraviť jedinečný obsah.
  • pohrajte sa s kategorizáciou, pridávajte vlastnosti na základe ktorých sa produkty dajú fitrovať. Dajte návštevníkovi pridanú hodnotu.
  • nezabudnite na linkbuilding, ktorý rieši teraz na blogu napríklad Peťo Chodelka
  • pri tvorbe obsahu myslite aj na analýzu kľúčových slov
Ako naimportovať XML do WordPressu
4.93 z 14

Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

  • Jaroslav Nehaj

    Dobrý deň. Rozumiem tomu správne, že týmto spôsobom môžem naimportovať na svoje stránky externé produkty, zákazník si ich môže hodiť do košíka, no platí už originálnemu e-shopu? A provízia sa teda vypočíta zo sumy objednávky? Ďakujem za odpoveď.

    • Katarina Novotna

      Zdravím. Áno, takýmto spôsobom môžete na vašu stránku naimportovať produkty inzerentov. Košík a samotný objednávkový proces však prebieha na stránke inzerenta. Na stránke produktu tlačidlo „Do košíka/Do obchodu/Viac info“ (ako si ho nazvete) presmeruje návštevníka na stránku inzerenta, presne na daný produkt, ktorý si môže kúpiť.

      Provízia sa vypočíta zo sumy objednávky bez DPH a bez dopravy.

      Ďakujem

      • Jaroslav Nehaj

        Ďakujem veľmi pekne za odpoveď 🙂

  • Míra Lavi

    Zdravím, šlo by do tohoto skvělého článku ještě doplnit, jakým způsobem to naimportovat i s kategoriemi? Díky

    • Katarina Novotna

      Zdravím, kategóriu jednoducho naimportujete, keď si rozkliknete položku „Taxonomies, Categories, Tags“ a potiahnete tam názov kategórie z pravého stĺpcu (z náhľadu produktu v XML súbore).

      V XML-ku Heuréky je však vždy len jedna kategória, pričom produkt môže byť reálne vo viacerých kategóriach a potom vám to nemusí korešpondovať so stránkou inzerenta. Taktiež niektorí inzerenti optimalizujú XML feed pre lepšie spárovanie na Heuréke a uvedú tam úplne inú kategóriu (podľa kategorizácie Heuréky).

      Ja osobne som za vlastnú kategorizáciu. Môžete si importovať produkty po častiach na základe filtrovania a pridávať ich do vlastných kategórií postupne.

  • Martin Macik

    Dobrý deň, v článku píšete, že „WP ALL Import je platený plugin, ale stačí vedieť dobre googliť.“ Znamená to, že je možnosť imporotvať affiliate produkty bez toho aby som si zaplatil Pro verziu, ale iba zle googlim? Lebo zatiaľ sa mi s free pluginom podarilo naimportovať iba obyčajné produkty nie affiliate, keďže to si vyžaduje už WP All Import – WooCommerce Add-On Pro.

    • Katarina Novotna

      Dobrý deň, potrebujete k WP ALL importu aj WooCommerce Add-on (pre vytvorenie externých produktov). Plugin s Add-onom si môžete zakúpiť alebo veľmi dobre googliť. Priamy odkaz na stiahnutie váš z logickým/legálnych dôvodov nemôžem dať.

  • polgari

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?