Kampane v rámci affiliate a CPA konceptu už dávno nie sú len o banneroch. Aj „offline“ médium ako rádio dokáže využiť voľné reklamné sloty pre umiestnenie affiliate kampaní. Rádio a affiliate na prvý pohľad nejdú dokopy. No opak môže byť pravdou. Je viacero ciest, ktoré môže rádio zvoliť pri využívaní affiliate kampaní.

Odkázanie na obsahovú podstránku webu

  • Na stránku rádia stačí pridať špecifickú podstránku, ktorú redaktor vo vysielaní spomenie, resp. sa jej adresa odvysiela v reklamnom spote.
  • Návštevnosť, ktorú podstránka získa, môže rádio premeniť na akcie.
  • Dá sa dokonca urobiť relácia o nejakej téme, ktorá by sa umiestnila aj na web a redaktor by viedol komunikáciu tak, aby užívateľ šiel na web a urobil akciu.
  • Príkladom môže byť téma „životné poistenie“. Na portáli by sa pripravila podstránka www.radio.sk/poistenie (alebo poistenie.radio.sk) a redaktor by niekoľkokrát vo vysielaní upozornil, že na www.radio.sk/poistenie sa dozvedia poslucháči viac informácií alebo tam budú môcť kontaktovať poisťovňu.
  • Návštevnosť sa extrahuje z offline vysielania do online sveta a tam sa spracuje.
  • Výhodou je aj to, že návštevnosť bude motivovaná už pri príchode na stránku rádia, a tak bude vyššia úspešnosť plnenia akcií.
  • Ďalším príkladom sú pôžičky. Stačí otvoriť tému pôžičiek alebo nahrať spot, ktorý by priamo komunikoval pozicky.radio.sk. „Ste pred výplatou a potrebujete požičať pár eur? Príďte na pozicky.radio.sk a získajte hotovosť za pár minút. Viac na pozicky.radio.sk.“
  • Najdôležitejšia výhoda pre rádio je maximálna voľnosť pri spracovaní kampane, variabilné časovanie a podobne. Je to iné ako pri klasických inzerciách. Rádio si navrhne kampaň ako len chce.

Odkazovanie na presmerovanú podstránku

  • Affiliate kampane môže rádio komunikovať aj priamo, bez nutnosti medzikroku.
  • Stačí presmerovať adresu, resp. podstránku webu, na adresu inzerenta, ktorú si vygeneruje rádio v administrácii siete.
  • Napríklad sa adresa www.radio.sk/pozicky presmeruje na affiliate link.
  • V rámci vysielania sa bude komunikovať adresa, ktorá nebude podporovať žiadnu značku, ani spoločnosť.

Kde spomenúť reklamné odkazy?

  • Tematické relácie
  • Samostatné reklamné sloty
  • Len tak „medzi rečou“ moderátora
  • Slot pred spustením online vysielania (TOP pozícia)

Rádiá, na čo čakáte? Je to príležitosť ako pre malé, tak veľké rádiá, ktoré majú nevyužité reklamné sloty!

Ak by ste potrebovali poradiť, stretnúť sa alebo navrhnúť kampane, sme k dispozícii.

Affiliate ako dlhodobý koncept pre rozhlasovú reklamu
5 z 2
The following two tabs change content below.
Štefan Polgári
V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.
Štefan Polgári

Latest posts by Štefan Polgári (see all)