Existujú rôzne spôsoby, ako pracovať s affiliate kampaňami. Často je veľmi efektívne a vhodné prepojiť offline s online a ťažiť z nevyužitého potenciálu, napríklad na mieste predaja.

Skoro každá firma má dnes svoju webovú stránku. Často sa opakuje chyba, že priamo na stránke umiestňujú reklamu (bannery, Google AdSense a pod.) Zarobia z toho pár centov, ale prichádzajú o pozornosť návštevníka. Tak isto sa stáva, že cez AdSense „robia reklamu“ svojej konkurencii a drahocenného návštevníka predávajú kvôli niekoľkým centom. To je samozrejme zlá stratégia.

Návštevníka si treba udržať a skôr ho cez PPC kampane nakupovať a nie predávať. Je tu však cesta, ako jedným ťahom propagovať svoju stránku a súčasne využiť jej potenciál a značkovú hodnotu pre reklamné účely. Hneď v úvode popíšem modelový príklad, na ktorom je jasne vidieť ideu a možnosti tejto aktivity.

Je tu však cesta, ako jedným ťahom propagovať svoju stránku a súčasne využiť jej potenciál a značkovú hodnotu pre reklamné účely.

Modelový príklad, ako využiť silu webstránky hotela alebo ubytovacieho zariadenia:

  • Zaregistrujte sa v .dognete ako klasický publisher.
  • Vyberte si kampaň, ktorá sa hodí pre vašu cieľovú skupinu (návštevníkov).
  • Kampaň umiestnite na web, ale nie na štandardné pozície. Províziu získavate za predaje a nie kliky (podrobný popis obsahuje každá jedna kampaň, ktorú ponúkame).
  • Ideálne je kampaň umiestniť ako článok alebo samostatnú podstránku s jednoducho komunikovateľnou URL (napr. www.hotel.sk/odporucame).
  • Zameriate sa na propagáciu tejto špeciálnej podstránky všade, kde sa už návštevník stránky vyskytuje ako reálny zákazník a nie ako potencionálny zákazník, čiže určite nie v rámci hlavnej stránky webu.
  • Tak isto je možné využiť priestor v mailingu či už v pravidelných newsletteroch alebo pri prvom využití mailovej databázy klientov.
Hlavná výhoda pre tento typ publishera je, že môže prepojiť offline s online svetom. Teda umiestniť a komunikovať svoju webovú stránku a zároveň oboznamovať už existujúceho zákazníka s tým, že na stránke (v našom prípade hotela) sa môže dočítať zaujímavé informácie.
  1. Príkladom pre využitie môže byť naša kampaň v spolupráci s Ligsuniversity.sk. Ide o kampaň MBA a BBA online formou. Stačí umiestniť článok alebo podstránku (napr. hotel.sk/mba) na stránku hotela. Výhodou kampane je, že umožňuje umiestniť priamo formulár do článku, a tak maximalizovať pohodlie a efektivitu vzhľadom k návštevníkovi.
  2. Následne komunikovať adresu formou letákov, malých upútaviek či vhodne umiestnenou formou, napr. v jedálnom menu. Je potrebné využiť silu a meno zariadenia, teda komunikovať túto kampaň ako „Hotel odporúča: Vzdelávanie online formou priamo z domu. Získajte prestížny americký titul pohodlne“.
  3. Máte v zariadení wifi alebo klasické pripojenie pre návštevníkov? Nie je nič jednoduchšie, ako nastaviť home page pri využívaní internetu na vašu „odporúčaciu“ stránku. Tak sa pri každom pripojení návštevník dozvie o tom, čo hotel odporúča.
  4. Tým čerpáte návštevnosť na stránku hotela a zároveň získavate provízie za získané predaje cez affiliate sieť.

Takto sa dá ľahko využiť propagačný priestor zariadenia neagresívne a ľubovoľne. Tak isto je variabilné aj plánovanie. Keď uvážite, že je na to priestor, umiestnite reklamu. Tá sa dá efektívne vkladať aj na veľmi netradičné miesta, akými sú pokladničné bloky, toalety, jedálne lístky, podložky pod poháre a pod.

Jasným benefitom je, že aj vizuál a formu reklamy si môžete zvoliť sami. Urobiť ju neagresívnu, vo firemných farbách. Tešíme sa na vás. Stačí sa zaregistrovať a priniesť svojej firme nový zdroj príjmov!

Affiliate na mieste predaja
5 z 2
The following two tabs change content below.
Štefan Polgári
V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.
Štefan Polgári

Latest posts by Štefan Polgári (see all)