Sem-tam nám niečo u nás aj napadne, no nechceme si to nechať pre seba. Preto, keď niečo vymyslíme, hodíme to k nám ako článok. Je na vás, čo z toho si zoberiete.

Dnes sme sa zamysleli nad štandardnou otázkou – s čím začať? Ako začať … ako ako. Pre tieto účely sme pripravili Super Affiliate Academy. Tento článok ale nie je o akadémii. Máme jeden nápad.

Prednedávnom sme integrovali k nám do siete kampaň Biocare.sk. Eshop možno nepoznáte, no má extrémne široký sortiment, dobré ceny a vybavuje tisícky objednávok mesačne. Čo teda bráni urobiť projekt so zdravou výživou?

Zaregistrujete si doménu, nahodíte WordPress a ide sa na to. Preklikáte si Biocare.sk, vyberiete si tematickú oblasť a ide sa na to. Ja som si vybral napríklad „aloe vera„. Toto kľúčové slovo si hodíte do Google Keywords Tool a zistíte, že ono sa to celkom vyhľadáva. Tak hor sa nato. Nebál by som sa ani špecifickej domény presne pre „Aloe“ tému. Napríklad „aloemag.sk/.eu/.info“ všetko je voľné.

Segment zdravia je na Slovenku prázdny. Doslova. Ako sa hovorí, že všetci robia „pôžičkové weby“ tak NIKTO poriadne nerobí segment zdravia. A pritom existujú stovky, keď nie tisíce kľúčových slov, ktoré sa dajú ľahko obsadiť, hlavne dobrým white-hat SEOm. Stačí obsah a nasadiť affiliate kampane. So segmentu zdravia ich bude stále dostatok.

aloe

Pripravil by som pár článkov podľa kľúčových slov, inteligentne nasadil affiliate odkazy, prípadne nenápadne využil DirectLinks. V texte komunikoval v každej chvíli, že odkiaľ sa dá dobré Aloe objednať. Možno by som si dokonca nejaké kúpil a nafotil peknú recenziu. Niečo ako naša case study ZelenýJačmen.org.

Potom „už len“ získať návštevnosť. Čakať na organický traffic by trvalo dlho, tak vyskúšajte nakupovať reklamu cez Adwords, alebo Facebook Ads. Pohrajte sa s tým. Základ je si špecifikovať cieľovku, za 10€ nakúpiť traffic a získať na províziách minimálne 11€. Sledujte a komentujte fóra, kde sa o Aloe diskutuje, staňte sa „expertom“ na Aloe. To všetko sa dá stihnúť za pár dní, aj po robote. Treba len chcieť a učiť sa. Facebook má úžasné možnosti cielenia. Môžete testovať, ktorá cieľová skupina bude cez váš článok nakupovať aloe najviac. Možno to budú ženy medzi 30-40 rokov, čo sa zaujímajú o zdravie. No možno to budú muži od 40-50 rokov, ktorí sledujú futbal. Kým nevyskúšate, neviete. Áno, traffic môžete posielať aj na konkrétny článok. Proces je jednoduchý Facebook/Google/Iný web > váš web/článok > affiliate kampaň > web inzerenta > provízia. A už to „len“ doladiť, aby to zarábalo.

Základ je vytrvať. Nikto učený z neba nespadol. Jedno si však zapamätajte – ak sa to naučíte na jednom webe, potom ich môžete vyrábať aj niekoľko mesačne.

Zamerajte sa na to, že „robíte weby pre kampane“ a nie „hľadáte kampaň pre už hotový web“. Naučíte sa, ako a kde umiestniť odkazy, aby konvertovali a ako robiť affiliate weby. Zdrojov informácií je aj u nás dosť. Ako píše Peťo, u nás je toho tiež dosť, na AffiliateClub Blogu majú stále niečo nové, na Affilblogu tiež. Stačí hľadať. Nie, nie je to o tom, vedieť po anglicky lepšie ako po slovensky. Kým to neskúsite, nič sa nenaučíte. Treba vykročiť z komfortnej zóny.

wherethemagichappens

Nehovorím, že budete do pár dní milionári. Ale treba proste začať. Všetci veľkí publisheri, čo dnes ležia niekde na pláži a „robia affiliate“ tak začali. Nikto neprišiel, nechytil ich za ruku a „póóóóď, ukážem ti ako byť dobrý“. A už si u nás čo to zarobili. Do pol roka zarobíte prvú stovku a potom už budete vedieť, čo a ako. Tak vyberte si kampaň a pridajte sa. Sme tu pre vás aj na online čete.

#1 Nápady na affiliate aktivity
5 z 6
The following two tabs change content below.
Štefan Polgári

Štefan Polgári

Executive director at Lead Media
V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.