Zaradenie affiliate kampane do atribučného modelu v procese objednávania

Zaradenie affiliate kampane do atribučného modelu v procese objednávania

Je mnoho scenárov, ako sa môže zákazník dostať k objednávke. Môže nakúpiť priamo – chce nový parfém, napíše názov domény do prehliadača, nájde parfém a urobí objednávku.

Je jasné, že existuje ďaleko viac možností, ako sa k objednávke dostane a možnosti stúpajú s počtom zaradených marketingových nástrojov v atribučnom modeli.

Pri zaradení viacerých marketingových kanálov je dôležité práve zamyslieť sa nad všetkými výdavkami, ktoré ovplyvňujú online nákup. Nie každý inzerent si je tohto vedomý a správne odhadne výšku provízie popri výdavkoch na ostatné online-marketingové nástroje.

Ako sa zapájajú do nákupného procesu aj iné online-marketingové nástroje na zvýšenie predaja?

Zákazník hľadá jarné topánky. Vyhľadá ich cez google, niečo nájde, avšak nechá si to prejsť hlavou. Pár dní ho naháňa retargeting. Neskôr klikne na publisherov magazín, kde sa chce dozvedieť o jarných módnych vychytávkach a preklikom nakoniec urobí objednávku v e-shope. Tak je do atribučného webu zapojených niekoľko marketingových kanálov.

Dôležité je si uvedomiť, že všetky sa podieľali na sprostredkovaní predaja plnohodnotne. Do nákupného procesu sa v tomto prípade zapojil aj Google Adwords, retargeting a aj affiliate kampaň.

Ako sa vypláca provízia v affiliate kampani v takomto prípade?

Provízia v affiliate kampani je dohodnutá na vopred stanovenú výšku. Pokiaľ sa affiliate dostane medzi jeden z bodov v atribučnom modeli, je potrebné rátať s tým, že takáto výška bude vyplatená. Nebude nijako redukovaná, nakoľko affiliate marketing svoju prácu spravil. Rovnako ako napr. retargeting, či iný nástroj.

Čo má teda spraviť inzerent, aby bolo všetko správne nastavené?

V affiliate je jedno, kde bol zákazník pred tým ako prišiel na web publishera. Publisher navigoval zákazníka na e-shop, kde bola urobená objednávka. Každý z bodov v atribučnom modely urobil svoju robotu, za ktorú bude plnohodnotne odmenený.

Províziu je potrebné dopredu prepočítať, aby ostal v rámci marže priestor na jej zaplatenie v prípade zapojenia všetkých dostupných kanálov, ktoré má inzerent k dispozícii a používa.

Zaradenie affiliate kampane do atribučného modelu v procese objednávania
4 z 4

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Nela je v online marketingu relatívne nová, ale o to viac sa zaujíma o affiliate marketing. V sieti DOGNET sa stará o obchodné veci, takže inzerenti, s dôverou sa na ňu môžete obrátiť :)

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?