Prečo nemá sieť DOGNET kampane v segmente cestovania?

Prečo nemá sieť DOGNET kampane v segmente cestovania?

Nie je náhoda, že travel segment v ponuke siete DOGNET nenájdete

Tak ako pri všetkých segmentoch sa snažíme vyberať efektívne kampane, ktoré majú zmysel ako pre publihserov, tak aj pre inzerentov. Neradi by sme naberali kampane len preto, aby nám svietili v ponuke. Všetky tri strany – inzerenti, publisheri aj sieť – zbytočne vynaložia energiu na integráciu a zabezpečenie propagačných materiálov. Prečo teda nemáme nič z travel segmentu?

Hotel si stále rada zarezervujem telefonicky

Zákazník príde na web hotela, či penzióna. Pozrie si vybavenie, okolie, voľný termín a iné potrebné informácie k pobytu. Urobí online záväznú objednávku a zaplatí cez internet banking. Nie je to však jediná cesta, ako si zákazník vie izbu v hoteli rezervovať.

Ďalšia možnosť je, že publisher donesie zákazníka na web. Následne zákazník zdvihne telefón a telefonicky rezervuje izbu. Zaplatí pri príchode do hotela. Takto do offline sveta unikajú konverzie, ktoré boli sprostredkované affilom a publisher príde o províziu.

Konkurovanie veľkým cestovným agentúram, travelovým či zľavovým portálom

Cestovné agentúry, portály pre rezerváciu ubytovania, či zľavové portály s obrovským výberom, majú taktiež svoje affiliate programy. Preto, ak je publisher, ktorý sa sústreďuje na segment cestovania, má lepšie možnosti pri takýchto veľkých portáloch. Samostatná kampaň jedného hotela alebo penziónu by bola dramaticky menej efektívna, ako kampane portálov, ktoré majú tisícky ponúk. Nemá to zmysel pre žiadnu zo strán.

Pokles konverzného pomeru

Zákazník chce pekné ubytovanie napríklad v Slovenskom raji. Ak by sieť zahrnula kampaň na jeden hotel, zákazník si môže vyberať len jeden hotel v mori možností. To však nerieši dopyt zákazníka.

Ak mu práve ten jeden hotel nevyhovuje, chce sa pozrieť, aké ďalšie hotely sú dostupné. Ktorý je v rámci požiadaviek napríklad najlacnejší a najbližšie k voľnočasovému stredisku. Keď sa mu ten jeden vybraný, publisherom propagovaný, hotel nepáči, tak vyberie iný a inde. Na inej stránke však už províziu publisher nedostane.

Preto je pre publishera z travel segmentu efektívnejšie, ak propaguje veľký “katalóg” ponúk a nie len jeden hotel. Vie dosiahnuť dramaticky lepší konverzný pomer.

Travel teda v sieti DOGNET nebude

Viackrát sa nás inzerenti zo segmentu cestovania pýtali na možnú spoluprácu. Bohužiaľ nebola by to dobrá cesta pre publishera ani inzerenta. Kampaň by nemala efekt a všetka energia vložená na chod kampane by bola zbytočná.

Prečo nemá sieť DOGNET kampane v segmente cestovania?
5 z 3

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

S láskou sa stará o slovenský Dognet :)

  • peter

    „Ak by sieť zahrnula kampaň na jeden hotel, zákazník si môže vyberať len jeden hotel v mori možností. To však nerieši dopyt zákazníka.“
    Nesúhlasím. Takto by sa dalo pozerať na akýkoľvek tovar.

    • polgari

      ak by to bola jedno-produktova kampan na jeden tovar, ktory sa da kupit lacnejsie a pohodlnejsie na inych portaloch, tak ano 🙂

      • peter

        Áno, tak. Napr. test mobilu s odkazom na E-shop.
        1. Inde sa dá kúpiť lacnejšie.
        2. Je veľa iných, aj lepších modelov.

        Úlohou publishera je presvedčiť potenciálneho zákazníka, že ten mobil je pre neho najlepší a najlepšie (nemusí znamenať najlacnejšie) ho kúpi na odkazovanom e-shope.

        Rovnako aj pri turistike. Úlohou publishera je vykresliť destináciu tak, že návštevník slintá a pridať ubytovanie, ktoré sa najviac oplatí. Potom nemusí porovnávať, zoberie ho.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?