Prečo nemá sieť DOGNET kampane v segmente cestovania?
Nie je náhoda, že travel segment v ponuke siete DOGNET nenájdete
Tak ako pri všetkých segmentoch sa snažíme vyberať efektívne kampane, ktoré majú zmysel ako pre publisherov, tak aj pre inzerentov. Neradi by sme naberali kampane len preto, aby nám svietili v ponuke. Všetky tri strany – inzerenti, publisheri aj sieť – zbytočne vynaložia energiu na integráciu a zabezpečenie propagačných materiálov. Prečo teda nemáme nič z travel segmentu?
Hotel si stále rada zarezervujem telefonicky
Zákazník príde na web hotela, či penzióna. Pozrie si vybavenie, okolie, voľný termín a iné potrebné informácie k pobytu. Urobí online záväznú objednávku a zaplatí cez internet banking. Nie je to však jediná cesta, ako si zákazník vie izbu v hoteli rezervovať.
Ďalšia možnosť je, že publisher donesie zákazníka na web. Následne zákazník zdvihne telefón a telefonicky rezervuje izbu. Zaplatí pri príchode do hotela. Takto do offline sveta unikajú konverzie, ktoré boli sprostredkované affilom a publisher príde o províziu.
Konkurovanie veľkým cestovným agentúram, travelovým či zľavovým portálom
Cestovné agentúry, portály pre rezerváciu ubytovania, či zľavové portály s obrovským výberom, majú taktiež svoje affiliate programy. Preto, ak je publisher, ktorý sa sústreďuje na segment cestovania, má lepšie možnosti pri takýchto veľkých portáloch. Samostatná kampaň jedného hotela alebo penziónu by bola dramaticky menej efektívna, ako kampane portálov, ktoré majú tisícky ponúk. Nemá to zmysel pre žiadnu zo strán.
Pokles konverzného pomeru
Zákazník chce pekné ubytovanie napríklad v Slovenskom raji. Ak by sieť zahrnula kampaň na jeden hotel, zákazník si môže vyberať len jeden hotel v mori možností. To však nerieši dopyt zákazníka.
Ak mu práve ten jeden hotel nevyhovuje, chce sa pozrieť, aké ďalšie hotely sú dostupné. Ktorý je v rámci požiadaviek napríklad najlacnejší a najbližšie k voľnočasovému stredisku. Keď sa mu ten jeden vybraný, publisherom propagovaný, hotel nepáči, tak vyberie iný a inde. Na inej stránke však už províziu publisher nedostane.
Preto je pre publishera z travel segmentu efektívnejšie, ak propaguje veľký “katalóg” ponúk a nie len jeden hotel. Vie dosiahnuť dramaticky lepší konverzný pomer.
Travel teda v sieti DOGNET nebude
Viackrát sa nás inzerenti zo segmentu cestovania pýtali na možnú spoluprácu. Bohužiaľ nebola by to dobrá cesta pre publishera ani inzerenta. Kampaň by nemala efekt a všetka energia vložená na chod kampane by bola zbytočná.