Ako na rôzne provízne hladiny v trackovacom kóde

Ako na rôzne provízne hladiny v trackovacom kóde

Poskytujete rôzne výšky provízie pre rôzne produkty či kategórie produktov? Žiadny problém. Stačí pridať jeden riadok do trackovacieho kódu.

Klasický sale tracking kód vyzerá nasledovne:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY
sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky
sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit'); //dosadiť názvy alebo IDčka produktov 
sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu
sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,..
PostAffTracker.register();
</script>

 

Pokiaľ sa rozhodnete dávať napr.: publisherom z produktov 10% províziu, avšak na výpredajový tovar len 5%, musíte trošku upraviť kód.

 

Spôsob č. 1 – presné určenie provízie publishera

V prvom rade si musíte na vašej strane vypočítať, aká je finálna provízia publishera za objednávku. To znamená, že treba zrátať:

  • hodnota produktov mimo výpredaju bez DPH x 10%
  • hodnota výpredajových produktov bez DPH x 5%

Výsledkom bude provízia publishera, ktorú treba vložiť do riadku na to určenú.

 

Riadok pre určenie výšky provízie publishera:

sale.setCustomCommission('10.23');

 

Sale tracking kód s definovaním provízie publishera:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX');
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setCampaignID('YYYYYYYY');
sale.setTotalCost('123.45'); //dosadiť výšku objednávky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY
sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadiť ID objednávky
sale.setProductID('paralen complex 250mg 30 tbl, žuvačky orbit');
sale.setCustomCommission('10.23');
sale.setCoupon('sale10'); //kód zľavového kupónu
sale.setCurrency('EUR'); //RON, HRK, HUF, PLN, CZK,..
PostAffTracker.register();
</script>

 

Nezabudnite, za „XXXXXXXXXXX“ treba nahradiť za ID vášho účtu.

Existuje niekoľko ďalších spôsobov, ako je možné vyriešiť provízne hladiny. Avšak táto verzia je technicky najefektívnejšia.

 

Spôsob č. 2 – identifikácia cez ID produktu

Ďalším spôsobom pre rozdelenie provízie je použitie ID produktu pre rozhodovanie. V ID produktu definujete, o ktorú províznu hladinu sa jedná. Následne my v systéme na základe tohto ID produktu určíme províziu publishera.

Nevýhodou tohto spôsobu je, že treba vytvoriť viacero záznamov provízie pre jednu objednávku a taktiež nie je možný tracking influencerov.

 

Sale tracking kód s definovaním províznej hladiny každého produktu v objednávke:

<script type="text/javascript" id="pap_x2s6df8d" src="https://login.dognet.sk/scripts/fj27g82d"></script>
</script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('XXXXXXXXXXXXXX'); 
var sale = PostAffTracker.createSale();
sale.setTotalCost('50.50');
sale.setOrderID('12345XYZ_1');
sale.setProductID('normal');
sale.setData1('Paralen complex 250mg 30 tbl');

var sale2 = PostAffTracker.createSale();
sale2.setTotalCost('35.40');
sale2.setOrderID('12345XYZ_2');
sale2.setProductID('sale');
sale2.setData1('Žuvačky orbit');

var sale3 = PostAffTracker.createSale();
sale3.setTotalCost('67.30');
sale3.setOrderID('12345XYZ_3');
sale3.setProductID('normal');
sale3.setData1('Vichy krém 75ml');

PostAffTracker.register();
</script>

 

V príklade vyššie dochádza k zápisu predaju troch produktov v jednej objednávke.

  • produkt „Paralen complex 250mg 30 tbl“ v hodnote 50.50€ bez DPH s normálnou províznou hladinou – sale.setProductID(‚normal‘);
  • produkt „Žuvačky orbit“ v hodnote 35.40€ bez DPH s výpredajovou províznou hladinou – sale.setProductID(‚sale‚);
  • produkt „Vichy krém 75ml“ v hodnote 67.30€ bez DPH s normálnou províznou hladinou – sale.setProductID(‚normal‘);

Teda zjednodušene, ku každému produktu v košíku pridáte setProductID, ktorý identifikuje, akú províziu má daný produkt mať. Môže to byť aj hladina „bielatechnika“, alebo „vypredaj“, alebo nejaký názov sekcie. Na základe tejto premennej systém zistí, aké percento má v rámci provízie počítať. Treba nám ale stále povedať, ktorý indetifikátor mám mať akú províznu hladinu. Napríklad „bielatechnika“ 4%, „zahrada“ 20% a podobne. Potom sa môžu tieto premenné meniť, ale stále to musíme technicky v systéme zmeniť aj my.

Typ províznej hladiny je v saleX.setProductID. V riadku saleX.setOrderID je potrebné pridať k ID objednávky aj suffix (12345XYZ_1, 12345XYZ_2 …) . Pri tomto type trackingu sa reálny názov produktu vkladá do riadku saleX.setData1.

Províznych hladín môže byť desať aj päťdesiat. To závisí len na vás. Ich označenia cez saleX.setProductID sú len na vzájomnej dohode medzi sieťou a inzerentom 😉

Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?