Ako naimportovať XML do WordPressu

Ako naimportovať XML do WordPressu

Pre našich publisherov sú k dispozícií XML feedy produktov našich inzerentov. Produktový XML feed je súbor, ktorý obsahuje všetky produkty na eshope inzerenta. Obsahuje ID, názov produktu, cenu produktu, url adresu obrázku produktu, url adresu stránky produkty a mnoho iného.  Tento XML feed môžete použiť na vytvorenie katalógovej stránky. V tomto článku si ukážeme, ako naimportovať produkty z XML feedu do systému WordPress. Použijeme na to eshopový plugin WooCommerce pre WordPress, ktorý umožňuje vytvárať aj externé produkty. Pre import XML feedu použijeme WP ALL Import s Woocommerce add-on. WP ALL Import je platený plugin, ale stačí vedieť dobre googliť.  

V prvom kroku nastavíme „Download from URL“ a vložíme URL adresu XML feedu, ktorý chceme importovať.

wpallimport-krok1  

Ďalej nastavíme, že chceme vytvoriť nové WooCommerce produkty.

Všimnite si, že môžete nastaviť import do existujúcich položiek. Keď už máte položky v eshope, viete ich jednoducho aktualizovať. Každý import si viete uložiť aj ako šablónu a nastaviť ako často sa má spúšťať. Tým si môžete nastaviť pravidelnú aktualizáciu produktov vo vašom katalógu. wpallimport-krok2  

V druhom kroku musíme vybrať element XML feedu v ktorom sa nachádzajú informácie o produkte. V Heureka XML feedoch je to element shopitem.

Po výbere elementu sa vám ukáže, čo obsahuje. Element musí mať v sebe názov produktu, url adresu obrázku, url adresu samotného produktu a cenu. V mnohých XML feedoch nájdete kopu ďalších informácií. wpallimport-krok3  

V druhom kroku nižšie si vieme vyfiltrovať, ktoré produkty sa nám majú alebo nemajú importovať.

Pokiaľ chceme z eshopu importovať len produkty z vybranej kategórie alebo na základe inej podmienky, nastavíme si filter.    

V treťom kroku si nastavíme, ktoré elementy sa majú ukladať do ktorých políčok.

Funguje na princípe drag and drop. Z prehľadu XML feedu vpravo zoberiem položku „product“ a vložím ju do políčka pre názov produktu. Rovnako presuniem aj popis produktu. wpallimport-krok5  

Nižšie si rozkliknem WooCommerce Add-on a nastavím, že sa jedná o externý produkt.

Zároveň tu uvediem SKU (niečo ako kód produktu). SKU treba nastaviť tak, aby bolo jedinečné. „ITEM_ID“ v XML feede je jedinečné ID pre produkt. Nenájdete 2 produkty s rovnakým ID u jedného inzerenta. Ale keďže chcem mať v katalógu XML feed viacerých eshopov, môže sa mi stať, že v XML feedoch od rôznych inzerentov nájdem rovnaké ID. Preto som si do položky SKU dopísala názov inzerenta a za ňho pridala „ITEM_ID“ z XML feedu. Odkaz na produkt (Product URL) je vlastne položka „URL“ z XML feedu. Ale keďže robím affiliate web, musím k odkazu pridať moje sledovanie kódy (nájdete v administrácií). Pri pohľade na URL adresu v XML feede som si všimla, že adresa obsahuje už otáznik. A preto som svoje sledovacie kódy nezačítala s otáznikom alebo upravila som ich. Viac v osobitnom článku Úprava affiliate adries. Do kolonky „Button text“ som zadala „Do obchodu“. To je text, ktorý bude napísaný v tlačidle. Môžete si tam dať „Viac info“, „Viac o produkte“, je to na vás. wpallimport-krok6  

 V kolónke Images, nastavíte url adresu obrázku z XML feedu.

wpallimport-krok7-a  

V štvrtom kroku kliknete na „Auto-detect“, aby vám vytvorilo unikátny identifikátor.

wpallimport-krok8  

Potvrdíte import.

wpallimport-krok9  

Koľko to bude trvať záleží od množstva importovaných produktov a výkonnosti vášho hostingu.

140 produktov aj s obrázkom mi naimportovalo za 1 minútu aj 10 sekúnd na WebSupporte. wpallimport-krok11  

Tadá. Mám externé produkty v eshope.

wpallimport-krok12    

Ako urobiť pre XML katalóg maximum

  • upravte popis produktov, aby ste mali jedinečný obsah
  • nebojte sa za obsah aj zaplatiť copywriterovi. Vráti sa vám to.
  • bez jedinečného obsahu je veľmi ťažké získať organický traffic, keďže ho máte duplicitný
  • ideálne je urobiť podstránky ku konkrétnym sekciám „zimné topánky“, „detoxikácia organizmu“ a podobne a k nim pripraviť jedinečný obsah.
  • pohrajte sa s kategorizáciou, pridávajte vlastnosti na základe ktorých sa produkty dajú fitrovať. Dajte návštevníkovi pridanú hodnotu.
  • nezabudnite na linkbuilding, ktorý rieši teraz na blogu napríklad Peťo Chodelka
  • pri tvorbe obsahu myslite aj na analýzu kľúčových slov
Potrebujete filtrovať produkty pred importom? Prečítajte si náš článok Ultimátny návod: Pokročilé funkcionality pri práci s XML feedom.
 
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Zarábajúci affiliate web
E-book zadarmo

Zarábajúci affiliate web

Už len jeden krok vás delí od získania e-booku, ktorý vám ukáže cestu k zarábaniu na webe formou affiliate marketingu

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?